BLOGI: Sitkeä työmme toimintamme kehittämiseksi näkyy jo – kiitos luottamuksesta!

24.09.2021
Etusivu > Ajankohtaista > BLOGI: Sitkeä työmme toimintamme kehittämiseksi näkyy jo – kiitos luottamuksesta!

Olen ollut esperiläinen nyt reilun vuoden. Tähän vuoteen mahtuu paljon positiivisia asioita. Viime syksynä aloimme määritellä koko yhtiölle uutta strategiaa, joka valmistui alkuvuodesta.  Huomasin, että yhtiö on täynnä sitoutuneita, hoiva-alan ammattilaisia. Meitä kaikkia yhdisti sama tavoite: halu kehittyä. Ei ihme, että syntyi yhteinen visio Suomen onnellisimmista asukkaista!

Strategian myötä löysimme yhdessä asiat, joiden eteen haluamme työskennellä:

  • Meillä on parhaimmat työkaverit
  • Meillä on arvostetuimmat esimiehet
  • Olemme asukkaiden ja asiakkaiden ensisijainen valinta
  • Rakennamme edelläkävijyyttä

Jotta olisimme asukkaiden ja asiakkaiden ensisijainen valinta, panostamme erityisesti asukaskokemukseen. Jokainen Esperin liiketoiminta-alue, ikääntyneiden palvelut, kehitysvammapalvelut sekä päihde- ja mielenterveyspalvelut, on määritellyt hoiva- ja palvelufilosofian, johon koulutamme koko kyseisen liiketoiminta-alueen henkilöstön.

Tällä hetkellä käynnissä on jo validaatiokoulutukset eli tunnevuorovaikutukseen ja arvokkaan kohtaamiseen keskittyvät koulutukset ikäihmisten yksiköissä. Koulutukseen tulee osallistumaan yli 2.000 hoitajaa ympäri Suomen. Myös muilla liiketoiminta-alueilla otetaan käyttöön yhteinen tapa toimia: Mielenterveyspalveluissa Mieli-toipumisorientaatio ja Kehitysvammapalveluissa Yksilökeskeinen elämänsuunnittelu.

Jotta meillä olisi parhaimmat työkaverit sekä arvostetuimmat esimiehet, työyhteisöjen toimintaan on panostettu kuluvana vuonna muun muassa vapauttamalla esimiesten aikaa työvuorosuunnittelusta johtamiseen. Lisäksi olemme kouluttaneet yksikön päälliköitä sekä muita esimiesasemassa toimivia. Uusien työntekijöiden kohdalla olemme kiinnittäneet huomioita erityisesti hyvään perehdytykseen.

Esperin edelläkävijyydestä kertoo muun muassa se, että olemme ensimmäisenä alan toimijana ottaneet käyttöön läheisviestintäsovelluksen OmaEsperin, jolla voimme viestiä asukkaan asioista helposti ja joustavasti hänen läheisensä kanssa vaikka päivittäin. Sovellus on saanut valtavasti positiivista palautetta ja tulee vahvistamaan läheiskokemusta palveluistamme. Lisäksi strategiaamme pohjautuva Turvallinen koti –mittaristo varmistaa laadukkaan palvelutuotannon, tekee sen näkyväksi sekä ilmoittaa ajoissa mahdollisista riskeistä yksiköissä.

Tänään julkaistu T-median Luottamus&Maine-tutkimus kertoo, että Esperin maine sidosryhmien silmissä on parantunut. Tutkimuksen mukaan Esperi paransi mainettaan tasaisesti eri osa-alueilla, mutta erityisesti vastuullisuudessa ja innovaatioissa.

Olemme tehneet viime vuoden aikana juuri oikeansuuntaisia asioita. Ponnistelumme ovat jo näkyneet hyvinä tuloksia asiakastyytyväisyystutkimuksissa, mutta erityisen mieltä lämmittävää on nyt myös saada julkista tunnustusta.

Esperiläiset tekevät hienoa työtä –  ja meillä on yhteinen palava halua tuottaa Suomen parasta hoivaa!

Jani Nurisalo
Esperin myynti-, markkinointi-, ja viestintäjohtaja

Lue lisää vuoden aikana tekemistämme kehitystoimista – koronasta huolimatta

Mitä teemme, jotta hoitohenkilöstö riittäisi kodeissamme?

Keskustelu arvoista on vauhdittanut Esperin matkaa kohti vuotta 2024

Vastuullisuusraportti 2020: Esperi Care sai uuden strategian ja vision: Suomen onnellisimmat asukkaat

Esperi saa 270 uutta saattohoitovastaavaa

BLOGI: Esperin uusi Turvallinen koti –mittaristo nostaa tiedolla johtamisen hoiva-alalla uudelle tasolle

Esperi kouluttaa 2000 hoivahenkilöä validaatioon vuoteen 2025 mennessä

Visiomme ”Suomen onnellisimmat asukkaat” edellyttää meiltä paljon

Esperi ja Omaishoitajaliitto yhteistyöhön

Esperin rekrytoiva koulutus avaa uusia mahdollisuuksia

Ylivertainen työvuorosuunnittelujärjestelmä auttaa Esperiä varmistamaan hyvän hoivan

Esperi Care keskittää toimintaansa – luopuu lasten ja perheiden palveluista

Esperi avaa Vantaalle uuden ikäihmisten hoivakodin vuoden 2021 lopussa

Lue lisää verkkosivuiltamme: www.esperi.fi

Seuraa meitä Facebookissa ja Instagramissa.

Jaa artikkeli somessa

Mediadesk
010 408 7000
media@esperi.fi

 

Esperi Care Oy
Mannerheimintie 164
PL 11
00301 Helsinki
www.esperi.fi

 

 

 

Jaa artikkeli somessa

Kysy lisää palveluistamme tai jätä palautetta

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Asiakaspalvelumme on valmiina vastaamaan kysymyksiisi arkisin klo 9-16.


Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Yhteydenottoni liittyy

Jos toivot yhteydenottoa, jätäthän meille joko puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi.


Kun lähetät lomakkeen, asiantuntijamme voi olla sinuun yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti. Löydät tietosuojaselosteen täältä.​


​Töihin meille – lue lisää työskentelystä Esperillä